Ubezpieczenie NNW Dzieci szkolnych

Numer polisy NNW - EDU-N002555    2016/2017

Zobacz

Stowarzyszenie "Przyjazna Szkoła"

W dniach 21-23 września wraz z klasą 2C LO wybraliśmy się na wycieczkę do stolicy. Po nocnej podróży pociągiem, podczas której najbardziej zatwardziałe leniuchy postanowiły (mimo niesprzyjających warunków) uciąć sobie drzemkę, dotarliśmy do hisperskiego hostelu ,,Fabryka", gdzie mieszkaliśmy przez trzy dni. Jego postindustrialny wystrój początkowo napawał nas lękiem, ale otuchy dodała nam świadomość, że cały pobyt w stolicy spędzimy we wspólnym gronie.

Rekonesans rozpoczęliśmy od Starego Miasta, po którym oprowadził nas wybitny historyk i dokumentalista (fotograficzny), pasjonat podróży w czasie – pan Janusz Lubszczyk. Poranny widok na Warszawę z tarasu Pałacu Królewskiego – bezcenny! Pierwszą atrakcją, którą zwiedziliśmy po obiedniej przerwie było długo wyczekiwane przez nas Centrum Nauki Kopernika. Tam przez 3 godziny nasza klasa mogła eksperymentować, uczyć się i poznawać tajniki powstawiania niesamowitych zjawisk fizycznych i chemicznych. Wszyscy, wraz z nauczycielami, byliśmy podekscytowani odkrywaniem sposobów, w jaki nauka może zmieniać nasze życie. Następnie zobaczyliśmy warszawski Pałac Kultury, a wieczorem wybraliśmy się na “lans z widokiem” na tarasach. Złotych Tarasach;) Po długim dniu zwiedzania wróciliśmy do hostelu, aby nabrać sił przed kolejnym dniem pełnym wyzwań.
        Drugiego dnia od samego rana byliśmy już na nogach. Najpierw zwiedziliśmy Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, gdzie poznaliśmy wielowiekową historię Żydów. Dowiedzieliśmy się, że ten imponujący swoją okazałością budynek został wybudowany w centrum dawnej dzielnicy żydowskiej Warszawy, zwanej Dzielnicą Północną. Później postanowiliśmy pospacerować alejkami Wojskowego Cmentarza Powązkowskiego, oddając się pełnej melancholii zadumie nad losem poległych, nierzadko bezimiennych, bohaterów naszego narodu. Drugim muzeum, które tego dnia odwiedziła nasza klasa, było Muzeum Powstania Warszawskiego. Razem z trojgiem naszych opiekunów podziwialiśmy eksponaty historyczne z okresu Powstania Warszawskiego, prześledziliśmy jego przebieg, a także mieliśmy okazję skorzystać z wielu multimedialnych prezentacji i ekspozycji. Piorunujące wrażenie wywarł na nas film przedstawiający widok ruin Warszawy z lotu ptaka. Trzecią atrakcją drugiego dnia wycieczki była wizyta w Muzeum Narodowym. Cała klasa miała okazję zobaczyć tam dzieła wspaniałych zagranicznych i polskich malarzy m.in. obrazy stworzone przez patrona naszej szkoły - Stanisława Wyspańskiego! Na własne oczy podziwialiśmy okazałość obrazu “Bitwy od Grunwaldem” Jana Matejki. Drugi dzień wycieczki zakończył się wieczornym spacerem do hostelu oraz niespodziewaną atrakcją – widokiem nocnego korowodu rolkarzy.
           W trzecim i już ostatnim dniu naszej wyprawy, z samego ranka odwiedziliśmy Łazienki Królewskie. Zobaczyliśmy klasycystyczny Pałac na Wodzie i spacerowaliśmy w ogrodach, delektując się pięknem natury. Po regenerującym odpoczynku udaliśmy sie na Dworzec Centralny w Warszawie i ze smutkiem wsiedliśmy do pociągu, który przywiózł nas do domu. Niestety, nasza wycieczka dobiegła końca, lecz mamy nadzieję, że była to dopiero pierwsza z całej serii niezapomnianych eskapad naszej klasy!

Zobacz inne

Notice: Undefined variable: this in /home/jastrzebie/ftp/jastrzebie.pl/zs3/libraries/cms/application/cms.php on line 438

Certyfikaty

Plan lekcji

Tu znajdziesz plan lekcji swojej klasy, pozostałych klas  oraz plany lekcji wszystkich nauczycieli.

Zobacz więcej ...

Biblioteka

GODZINY OTWARCIA:
Poniedziełek - Piątek
7:30 -15:30

Zobacz więcej ...

Po szkole

Po szkole czekają na ciebie liczne koła zainteresowań i zajęcia wyrównawcze. Zapraszamy wszystkich chętnych uczniów.